Facebook

Katrijn Vanwynsberghe likes

Kookdagboek KatrijnKookdagboek Katrijn
Create your Like Badge
Print Friendly and PDF

dinsdag 17 mei 2016

Asperges à la flamande op mijn manier

Asperges, het witte goud. Zalige groente is dit. Ik lust ze op heel wat verschillende manieren, maar het liefste eenvoudig en met niet te veel saus zodat je de typische smaak goed kan proeven.
 
Vandaag maak ik voor jullie asperges à la flamande maar op mijn manier. Op deze manier heb ik ze nog het allerliefst.

Recept: Asperges à la flamande op mijn manier




Ingrediënten voor 4 personen

32 asperges, mooi geschild van onder het kopje en het houtige uiteinde eraf gebroken indien nodig
4 eitjes, hardgekookt
veel gehakte peterselie
200 g hesp in reepjes
peper en zout
nootmuskaat
2 opgehoopte el boter
een scheutje azijn

Klaar in 30 à 40 minuten

  • Breng water aan de kook met een scheutje azijn erin.
  • Voeg de asperges toe en gaar ze. Dit duurt 6 à 10 minuten afhankelijk van de dikte. Laat ze niet te gaar koken. Ze moeten gewoon van je mesje glijden als je erin prikt.
  • Giet de asperges door een vergiet en laat ze een beetje afkoelen.
  • Plet de hardgekookte eieren in een kom.
  • Meng de hesp en de peterselie onder het geplette ei.
  • Kruid het eimengsel met peper en zout en nootmuskaat.
  • Smelt de boter op een zacht vuurtje.
  • Dresseer nu 8 asperges per bord en schep aan het steeluiteinde een mooie hoeveelheid van het eimengsel.
  • Lepel gesmolten boter over het eimengsel.

Serveer met brood of smeuïge aardappelpuree.

Smakelijk eten!

Lieve kookgroetjes van Katrijn!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten