Facebook

Katrijn Vanwynsberghe likes

Kookdagboek KatrijnKookdagboek Katrijn
Create your Like Badge
Print Friendly and PDF

donderdag 28 januari 2016

Pizzaparty

Vrijdag pizzatime. Niet van de afhaal, maar zelfgemaakt. Ik moet toegeven, het deeg is niet selfmade. Niemand is heiliger dan de paus hé ;-).

Als ik echt veel tijd heb, dan maak ik het deeg ook zelf, maar ik vind de pizzadeeg van de Albert Heijn best wel lekker, vandaar mijn keuze. http://www.ah.be/producten/product/wi134027/ah-verse-pizza-kit-deeg-tomatensaus

Het potje saus dat erbij zit gebruik ik niet. Ik draai dat wel eens door een paprika-of pompoensoep voor extra smaak. Op de pizza's wil ik graag verse saus.

Ik maak zelf tomatensaus in de zomer en vries die dan in in porties van een liter. Zo heb je als je zin hebt in pizza altijd lekkere saus achter de hand.

Ik maak altijd 4 verschillende pizza's, die dan worden versneden, zodat iedereen een eerlijk deel van elk smaakje heeft.

Recept: Pizzaparty

Ingrediënten voor 4 pizza's

Basis:

4 pizzadegen


Voor de pizza "Hawaï"



125 ml tomatensaus
300 g gerookte kipfilet in reepjes
1 klein blikje ananasstukjes op sap, goed uitgelekt en drooggedept met keukenpapier
75 g gemalen kaas
1 el currypoeder
1 middelgrote ui, geschild en in dunne reepjes gesneden

Voor de pizza "salami"



125 ml tomatensaus
200 g Italiaanse salami in reepjes
200 g champignons in plakjes
1 el gehakte bladpeterselie
1,5 bolletje mozzarella
1 el mild paprikapoeder

Voor de pizza "Italiano"



125 ml tomatensaus
150 g parmaham in reepjes
2 tomaten, ontpit en in reepjes
1/2 rode paprika, ontpit en in reepjes
1,5 bolletje mozzarella
1 el gedroogde oregano
enkele blaadjes basilicum in stukjes gescheurd

Voor de pizza "4 kazen"



125 ml tomatensaus
100 g milde gorgonzola in kleine blokjes
100 g fontina in kleine blokjes
100 g zachte geitenkaas naturel, verkruimeld
50 g Parmezaanse kaas vers geraspt
1 el gedroogde oregano

Voorbereiding: 40 minuten
Bereiding en baktijd: 40 minuten

  • Verwarm de oven op 200°C
  • Bekleed je bakplaten met bakpapier.
  • Rol elk deeg uit op een aparte plaat. Trek het deeg aan elke zijde nog een beetje uit. Zorg dat je een mooie rechthoek behoudt.
  • Strijk de tomatensaus op elke deeg. Hou een cm van het deeg vrij aan de randen.
  • Beleg elke deeg met de gekozen ingrediënten en bestrooi met de kruiden.
  • Zet je bakplaten in de oven en bak elke pizza gedurende 20 à 30 minuten.
  • Als het deeg mooi bruin is en wat omhoog is gekomen dan is de pizza klaar. Let e rook op dat je kaas mooi gesmolten is.
  • Ik bak de pizza's altijd per 2. Terwijl je al aan tafel kan, bak je de volgende 2. Zo heb je steeds een krokant en warm stukje Italiaans lekkers.

Pizza pronto per favore!!!

Lieve kookgroetjes van Katrijn!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten